شاپور رحیمی خواننده، نوازنده چیره دست عود و مدیر پیشین مرکز حفظ و اشاعه موسیقی درگذشت.
به گزارش اقتصادآنلاین ، جامعه موسیقی ایران با درگذشت شاپور رحیمی، یکی دیگر از چهرههای ارزشمند و مربیان برجسته خود را از دست داد. استاد رحیمی که خواننده، نوازنده چیره دست عود و مدیر پیشین مرکز حفظ و اشاعه موسیقی بود، پس از گذراندن دوران بیماری در سن ۷۹ سالگی، جهان را ترک گفت. او که نسلهای متعددی از هنرمندان را در دانشگاهها و مراکز آموزشی تربیت کرد، میراثی ماندگار از دانش و تجربه به جای گذاشت.
شاپور رحیمی، متولد سال ۱۳۲۶ در تهران، مسیر هنری خود را بسیار زود آغاز کرد؛ او فعالیت خود را از دوران کودکی و با حضور در برنامههای کودک رادیو ایران رقم زد. او برای ارتقای سطح هنری خود، آواز ایرانی را نزد استاد اسماعیل مهرتاش فرا گرفت و سپس از دانش و تجربه اساتید بزرگی همچون محمود کریمی، ادیب خوانساری، محمدرضا شجریان، عبدالله دوامی و نورعلی برومند بهرهمند شد.
علاوه بر توانایی در آواز، استاد رحیمی در نوازندگی ساز عود (بربط) نیز مهارت بالایی داشت. او برای تسلط بر این ساز و یادگیری ردیفهای سازی، نزد اساتید برجستهای چون نصرالله زرینپنجه و منصور نریمان آموزش دید و به یکی از نوازندگان و مربیان قابل اتکا در این حوزه تبدیل شد.
از سال ۱۳۴۹، شاپور رحیمی نقش مهمی را در آموزش موسیقی ایران ایفا کرد. او با تدریس در مراکز معتبری همچون دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علامه طباطبایی و هنرستان ملی موسیقی، در تربیت شمار زیادی از هنرجویان و موسیقیدانان معاصر نقشآفرینی کرد.
او همچنین چهار سال مسئولیت مدیریت «مرکز حفظ و اشاعه موسیقی» را بر عهده داشت و در سال ۱۳۹۲، به پاس خدمات ارزنده خود به موسیقی ایران، موفق به دریافت گواهینامه درجه یک هنری شد.
یاد استاد شاپور رحیمی گرامی و نامش جاویدان.
دیدگاهتان را بنویسید